Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bohužel, s italským "rizotem" to nemá společného vlastně vůbec nic, ale jestli vám to chutná... Jen mi přijde kontraproduktivní, přecházet na "zdravější stravu" a dělat to takhle.

Italská kuchyně spočívá hlavně v kvalitních surovinách, jednoduchosti, nepřeplácanosti a rychlosti úpravy. Tady poručujete vlastně úplně všechno a jsem přesvědčený, že kdybyste to udělal správně, bude vám to chutnat minimálně stejně dobře.

Základem "rizota" je na olivovém oleji správně osmahnutá cibule, která nezhnědla, poté osmažená rýže - klidně i ta vaše, pokud pustí dostatek škrobu, nehrajme si na puristy - deglazování bílým vínem. A opravdu není pravda, že se ta chuť ztrácí, jak tvrdíte níže, jen je vhodné to pořád udržet na podstatě onoho italského jídla, ne uvařit to, co vařili pejsek s kočičkou. Dále podlévat vývarem, pravidelně, vždy jej nechat vyvařit, rýže přijímá chuť vývaru k té z vína, popřípadě dodat do jídla další suroviny S MÍROU! a složit z toho poměrně lehké jídlo na bázi rýže, vložených surovin, to vše v krémové omáčce z rýžového škrobu. Žádný sterilovaný hrášek, žádné kyselé okurky, žádný těžký sýr... a mimochodem, "restování zeleniny" je něco jiného, než dušení zeleniny v takto hutné vrstvě. I to máslo bych si asi odpustil, pokud to má být dietní, ale používá se.

1 0
možnosti

D36a74v58i54d 45V27l64k

8. 3. 2015 11:09

No Radku dovolím si říct, že bych tam jako první do té rýže nalil čtvrt litru bílého vína a nechal ho vyvařit. Pak bych podléval vývarem a ne vodou.

bylo by to mnohem chutnější. Rýži mám vyzkoušenou značku Scotti.

Upozorňuji, ale že rizoto je jeden z nejkaloričtějších pokrmů italské kuchyně. Jinak výborné je cuketové, nebo samozřejmě houbové(lze i ze sušených hub, voda z hub patří do rizota). Pokud teda chcete ještě jíst zdravě tak asi sterilizovaný okurek není to pravé( ale já se svými 120 kg bych Vám do toho neměl moc mluvit :-))))

3 0
možnosti
Foto

Ano někdo víno dává, ale v chuti zeleniny se ztrácí navíc jsme všichni abstinenti takže bysme jej nespotřebovali (proto, že nepoužívám víno jsem napsal "na italský způsob")

Vývar je možné použít, ale není potřeba-na chuti to nepoznáte. Recept, který jsem přinesl má minimálně 2x tolik zeleniny než se obvykle dává takže chuti je plno.;-)

Já právě začal dělat to klasické italské rizoto s vínem a zeleninovým vývarem. Rýži, cibuli, pórek,víno, zeleninový vývar. Zeleninový vývar je v podstatě orestovaná vyvařená zelenina-zjednodušil jsem to tedy tím, že jsem dal zeleninu přímo do rizota. Zároveń to množství zeleniny a malé množství rýže způsobilo, že chuť vína přehlušila chuť zeleniny.

0 0
možnosti

To vypadá hezky. 

Karma.

Já dnes budu dělat pohořelického kapra s bylinkami a máslem dušeného ve vakuované folii při 85oC 2 hodiny + krátce povařený porek kvétàk růžičková kapusta brambor

0 0
možnosti

J42a51r55a 17R96a12n94k

8. 3. 2015 2:43

:-)Radku, zkuste hnedou ryzi, je zdravejsi, neni pripravena o vsechny ziviny jako ta bila, nebo quinoa a brokolici az tak poslednich 5-10 minut, chutna lepe krupava, jako vlastne kazda zelenina - to se mi libi u azijskych kuchyni, ze zeleninu nerozvari k smrti:-)

0 0
možnosti
Foto

Nejsem si jist jestli by zde hnědá rýže byla použitelná. naví kulatozrnnou, která se na rizoto používá jsem neloupanou ani neviděl když jsem zkusil použít neloupanou dlouhozrnnou nemělo to ani správnou konzistenci ani chuť.

Brokolici jsem později přidávat nezkusil, ale ani takto rozařená není ;-)

0 0
možnosti

Měla bych zkusit. Ale asi tam přidám aspoň stopové množství tuňáka. Máslo tam dáváte kvůli chuti? Mně by docela stačil ten olivový olej. Jinak dobrá inspiraceR^

0 0
možnosti
Foto

Ano máslo to  trochu zjemní, ale není nutné ho tam dát.

Samozřejmě není problém přidat jakékoliv maso. Tuňák,kuřecí, mleté vepřové, maso z hovězího nebo slepičího vývaru....

0 0
možnosti

Jak to není o politice, tak je to za karmu.

3 0
možnosti

Lidé začínají uvažovat, o to, co jí. VMc Donald má silné meziměsíční propady tržeb, nejvíce prý v USA.

1 0
možnosti

J31a22r61a 12R38a30n32k

8. 3. 2015 1:21

To Vas musi ukrutne bolet;-)

0 0
možnosti

Perfektní, manželka dnes udělala Raw večeři, taky jsem napsal recept , nafotil a poslal do jedné redakce. Uvidíme, kdy to dají.

Je to hodně dobré. Když někomu dáte ochutnat :

"sežere vám všechno'  i když je masožravec.

Raw strava dobývá kanceláře. Když s tím začne jeden, do půlroku všichni. [>-]

1 0
možnosti

J52a78r29a 42R30a17n16k

8. 3. 2015 1:22

Raw vecere.....to znamena ale pod bodem varu, nebo peceni;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 127
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2554x
Čověk, kterému není lhostejná budoucnost jeho dětí a vnoučat. Podporovatel TOP09.

Každý má právo dělat cokoliv, co nezakazuje zákon!

Nechci se dožít doby, kdy u nás bude opět někdo persekuován kvůli víře, etniku či národnosti nebo jinému důvodu na základě principu kolektivní viny.