Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86i86r87o45s81l28a56v 29K14u47l84h49a54v59ý 5589222621

RvRvRv Máte v tom, p. Polický,zase guláš jako obvykle. Na jedné straně souhlasíte, aby ta podceňovaná masa si ve volbách vybrala své zástupce a tím určila směřování politiky a na druhé straně nechcete, aby se ta samá masa vyjádřila v referendu.

Tedy tam, kde je to pro masu těžší - studovat volební programy - dáváte zelenou, protože zcela zištně počítáte s menší účastí, a to při přepočtu vynese Topce při 5-7% pár křesel, zatím co u referenda a u jednoznačných otázkách a povinném % účasti je ta masa hloupá.

No skvostná logika!!;-D;-D

+8/−2
15.7.2016 21:08
Foto

R97a21d92e95k 31P89o88l63i53c57k51ý 6531863381464

U voleb se volí zástupci. Každé cca 4 roky dochází ke zhodnocení jejich práce.

U referenda se volí konkrétní řešení bez možnosti korekce.

Jsou to odlišné věci.

+1/−3
15.7.2016 21:14

P55e28t71r 80Č27e76j51k75a 7406585169442

Musíme to rozlišit. Je obrovská ironie, že to, co tvrdíte téměř neplatí v těch nejdůležitějších volbách - totiž v těch do sněmovny. Tam prioritu hraje program, případně "program" (volební kampaň atd). Osoba volených je v případě sněmovních voleb v podstatě druhořadá. Volíte podle názorů, které zastáváte vy a které zastává politická strana. Mimochodem, všiml jste si, že i v případě slavného kroužkování se rozhoduje téměř výhradně negativně - tzn. proti někomu a kroužkují se většinově lidi na konci kandidátky, které voliči totálně neznají, ale panuje pocit, že když tedy nejsou z vysoké politiky (protože je nikdo nezná), tak jí nebudou zkaženi? ;-)

Osoba kandidáta hraje naopak klíčovou roli v senátních a prezidentských volbách - a představte si - i v nich to je v druhém kole nakonec "buď a nebo".... Buď vyhraje jeden, nebo druhý?

Takže výtka pana Kulhavého platí - v parlamentních volbách volíte program.... který je gulášem složitých problémů a volíte podle svého zájmu.... a na takovou volbu je volič dostatečně kvalifikován, ale na volbu "ano/ne" v referendu, kde budou otázky mnohem jednodušší, než bývají v programu, na to kvalifikován není. :-/

Mimochodem, ta vaše možnost korekce je jedna ze škodlivých věcí.... podívejte se na penzijní reformu, tam dochází ke korekci každé čtyři roky - a vypadá to tak, že jedna vláda něco navrhne, silově prosadí a další vláda to okamžitě zruší. Takhle vypadá ta vaše korekce? Pěkně děkuju.

+2/−1
15.7.2016 21:27
Foto

R50a13d88e91k 30P69o44l12i45c43k25ý 6881743941494

I ve sněmovních volbách rozhodují osoby ne programy. Např ANO ani program fakticky nemělo.

Kroužkováním se do snemovny dostal např. poslanec Benda z ODS-tedyčlověk co nebyl na konci kandidátky a je dlouholetý politik.

Současná vláda zatím praktick jen boří a ne tvoří.

jak to lidem vyhovuje ukáží příští volby

0/−2
15.7.2016 21:44

P60e38t66r 64Č60e89j43k94a 7666305229662

Sněmovní volby rozhodují programy..... a z představitelů stran MOŽNÁ tak osoby lídrů kandidátek..... Vím, že TOPka hodně voličů natáhla na "Karla", ale věřte tomu nebo ne.... opravdu to není obvyklý jev. Pokud si myslíte, že běžnému člověku na ulici ukážete kandátku politické strany, ukážete na osmé, desáté, patnácté místo v pořadí a dotazovaný "bude vědět, kdo to je", tak jste naivní..... Bude vědět prvních pár ksichtů, ale do Sněmovny se dostává 200 poslanců, zeptejte se sám sebe, kolik z těch 200 poslanců znáte..... o většině z nich nic netušíte.

+1/−1
15.7.2016 22:06

P43e35t39r 75Č28e78j24k58a 7146475229112

A mimochodem, já to považuju za slabost strany, pokud láká prioritně na člověka a ne na program. ;-D Teď bez K Schw už to TOPce tak nepůjde, Mirda Kalousek určitě takový lákadlo jako "roztomilej bodrej šlechtic" pro davy nebude, spíš naopak.... kdo uteče vyhraje. ;-D ;-)

+1/−1
15.7.2016 22:21
Foto

M50i97l45o26š 85F82. 69P45e82c60h62a10r 3443191540165

„U referenda se volí konkrétní řešení bez možnosti korekce.“

Pokud ovšem výsledek referenda neodpovídá zamýšleným předpokladům, je třeba tak dlouho ho opakovat, až bude výsledek správný, že?

+1/−1
26.7.2016 20:40

M82a48r37t11i85n73a 76M80o33u75d80r63á 7440293306809

Robejšek se nemýlí. Smiřte se s tím.

+2/−3
15.7.2016 19:21
Foto

R23a17d59e23k 77P41o53l68i83c95k80ý 6591643931914

Ale ano mýlí a čísla to jasně prokazují.

+1/−2
15.7.2016 19:22

M67a26r23t24i94n91a 15M28o12u69d44r39á 7210163886219

To by nejdříve Robejška musela poprosit....

0/−1
15.7.2016 19:33

M16a79r97t65i25n88a 73M91o74u87d24r33á 7540293176959

Minus? Zřejmě jste nepochopil....

Nápověda: "Google won't search for Chuck Norris because it knows you don't find Chuck Norris, he finds you."

0/−1
15.7.2016 20:24

R37i94c30h98a49r36d 62R64y10c92h64e30t71s23k51ý 9978495653689

Jakápak čísla například? To by mě fakt zajímalo, jakým ukazatelem jste změřil, že ti ,co na rozdíl od vás ctí demokracii se mýlí.

0/−1
30.8.2016 19:08

M53a75r81i84e 87Š27í57p97k16o28v23á 5522232544207

To je nemožné. To by musel autor p.Robejška pochopit. A to se těžko stane....

+1/−1
15.7.2016 22:34

M84a90r97e91k 83H21a58l98í25k 7873358198914

U tzv. elit není problém, že se mýlí, ale že jejich zájem je jiný než zájem lidí.

Zájmem Sobotky je funkce v Bruselu, zájmem Babiše jsou dotace.

0/0
15.7.2016 16:51
Foto

R81a33d92e61k 40P77o19l55i70c36k76ý 6331673511744

Zájem o funkce je v pořádku. Udrží se tam jen díky tomu, že ho voliči zvolí.

Babišem je rizikem demokracie a důkazem toho, že u nás pořád není rozvinutá politická kultura.

0/0
15.7.2016 19:23

M46a51r93e57k 12H57a70l37í52k 7393808778544

Do Bruselu se nevolí, ale dosazuje za zásluhy až neuspějete v domácí politice.

+1/−1
15.7.2016 23:42

J82i97ř73í 38Z28a42p19l79e19t31a69l 2890608582544

Vy vidíte v tzv. elitách skupinu lidí, která "se problematice věnuje profesionalně, má k dispozici veškeré dostupné informace a má logisticky silné zázemí", někdo jiný v nich vidí skupinu lidí, kteří enormně touží po moci, často mají výrazně nižší inteligenci než významná část tzv. plebsu a i ti z nich, kteří měli na začátku čisté úmysly, se v mnoha případech nechají zkazit všudypřítomným korupčním prostředím.

Pravdu mají oba pohledy, proto je sice vhodné, aby většinu věcí řešily elity, zároveň je ale nutné, aby tyto elity dostečně kontroloval plebs, který je zaměstnává. V dnešní ČR a EU ta kontrola, dle mého názoru, dostatečná není.

Co se týče Robejškova článku, zdaleka ne se vším v něm souhlasím, ale je vítanou protiváhou absurdnímu názoru, že elity mají vždycky pravdu.

+2/0
15.7.2016 14:51
Foto

R22a88d46e23k 83P81o75l56i46c60k71ý 6491863741894

Tendence hodnotit ostatní dle sebe je běžná.

Kontrolou jsou vždy příští volby

0/−2
15.7.2016 14:59

J13i69ř49í 65Z26a89p57l31e49t68a77l 2450278182844

Ano, nedostatečnou.

0/0
15.7.2016 17:12
Foto

R77a92d36e10k 47P90o79l36i64c65k46ý 6841883561514

Dostatečnou

0/0
15.7.2016 19:21

P84e72t29r 46Č80e82j24k70a 7556835719332

Každá kontrola navíc je dobrá. :-P

0/−1
15.7.2016 20:29
Foto

R29a32d36e59k 35P87o67l24i54c40k12ý 6961963751684

Ne když se na ni zbytečně vynaloží peníze

0/−2
15.7.2016 20:48

P12e73t46r 63Č91e65j13k83a 7876885749332

Hmmm... zbytečné vynaložení peněz na zjistění názoru veřejnosti? Není tedy rovnou zbytečné vynakládání peněz na volby? Podívejte se, některé roky máme převolbováno, nezrušíme je a neuděláme jedny volby pro všechno? ;-D

+1/−1
15.7.2016 21:08
Foto

R21a57d56e55k 27P32o30l34i51c91k41ý 6261613621954

Volby jednou za 4 roky stačí.

0/−2
15.7.2016 21:16

P26e96t15r 14Č91e49j79k27a 7726785259692

8-o Kdybyste si uvědomil, co jste napsal teď za hloupost - kontextu v reakci, kterou jsem napsal výše...... Rv Přečtěte si to prosím vás ještě jednou, zamyslete se a řekněte, jestli tu krávovinu myslíte opravdu vážně. Opakuju závěrečnou větu svého příspěvku:

"Podívejte se, některé roky máme převolbováno, nezrušíme je a neuděláme jedny volby pro všechno? ;-D "

A vy na to napíšete "Volby jednou za čtyři roky stačí."

Myslím, že není co dodat. Rv

+1/−1
15.7.2016 21:33
Foto

R58a82d67e43k 93P31o13l78i34c78k17ý 6901483491304

Hloupost jste v kontextu výše uvedeného napsal vy-přečtěte si celý váš předchozí příspěvek včetně první věty "Hmmm... zbytečné vynaložení peněz na zjistění názoru veřejnosti?"

Víc na vás reagovat nebudu, jako obvykle jen trollíteRv

0/−2
15.7.2016 21:46

P50e79t52r 21Č22e10j33k86a 7326355929582

Jinak, jestli za trollení považujete upzorňování na ty nestydaté pitomosti, které píšete.... tak si nejdřív zameťte před vlastním prahem a hlouposti přestaňte psát. ;-)

+3/−1
16.7.2016 13:01

P35e16t53r 64Č15e46j14k57a 7546355329822

Takže ještě jednou, dejme si to do kontextu s mými ostatními příspěvky! Já píšu, že referendum má být možnost pro veřejnost, jak v případě, že tu veřejnost opravdu nějaký problém pálí, tak jak zaúkolovat politickou reprezentaci, aby problém řešila..... psal jsem, že referendum nemá probíhat pětkrát do roka, ale tak jednou, dvakrát za 10 let ve strategických otázkách a za přísných podmínek pro jejich vypsání (!!!)..... a cílem toho referenda je, dostat politiky pod kontrolu veřejnosti v konkrétních věcech (protože politické programy jsou všechno, jenom ne konkrétní!). Vy napíšete, že jsou to zbytečně vynaložené peníze... a já se tou otázkou ptám, jak můžete považovat za zbytečně vynaložené peníze ty, které se vydávají na zjištění názoru veřejnosti??? A já tedy na to reaguji tak, že pokud jsou zbytečně vynaložené tyto peníze, tak pak jsou zbytečně vynaložené i peníze na volby, protože některé roky máme převolbováno (volby do Sněmovny, volby do Senátu, volby do krajů, místní volby do obcí, prezidentské volby, volby do EP atd.) - a jestli teda ty volby rovnou nezrušíme a neuděláme jedny volby pro všechno? A vy na to napíšete "Volby jednou za 4 roky stačí". Podle mě není co dodat....

+1/−1
15.7.2016 21:56

L43e92o29p11o93l93d 35P78r22o42c88h77á33z58k73a 2886169706554

Nebo za 10 let, jako ve Švédsku. Hlavně aby si nedejbože občané neprosadili většinový názor.

0/−1
7.9.2016 23:56

M43a70r44t80i53n 41I30r80e84i94n 5840242140742

By mě zajímalo, zda se autor řadí k "mase" nebo - se skromností sobě vlastní - mezi "elity."

+6/−1
15.7.2016 14:14

H94a65m85p76l 50B52r38e16t90i63s41l79a73v 6516721574352

No, pošilhává, pošilhává, třeba ho mezi sebe vezmou..;-D

0/−1
21.7.2016 8:58
Foto

P34a95v60e43l 75H71o47l85u40b 1596229819472

Souhlas a karma R^

+2/−5
15.7.2016 13:58
Foto

R91a60d14e82k 47P44o69l23i21c15k68ý 6651293901514

díky:-)

0/−2
15.7.2016 14:55
Foto

V46l49a65d48i14m30í42r 50V56o48l69k69o 6350432737809

Negativum rozhodování elit není vždy to, že by byly málo schopní, ale že jsou všeho schopní. Tam analogie se sázkami selhává na celé čáře.;-)

+6/−1
15.7.2016 13:42

M90i30r60o14s28l96a36v 58B21á52r52t85a 8614890290637

Je to moc dlouhé na čtení.

Jednak nevím, co se míní tím slovem "elita". To jsou třeba ti komedianti ve sněmovně?

Podle mne by se měla veřejnost vyjadřovat k politickým otázkám - třeba o vystoupení z EU a z NATO, o zrušení senátu. Ale lidi měli by mít pro své rozhodování všechny relevantní informace.

Rozhodování o odborných otázkách (třeba o jaderné energetice, o vodních nádržích, o dopravních cestách, apod.) bych určitě nechal na odbornících.

0/−1
15.7.2016 13:39

M66a77r29t20i67n69a 45M96o36u21d10r62á 7140923236739

to ovšem politici obvykle nebývají....

0/0
15.7.2016 19:25

V50o44k43o32u54n 20V60l26a88d60i30m16i93r 8822388139958

Petr Robejsek dokaze jeden den napsat vybornou analyzu a druhy den uplnou koninu. Je ho treba brat hodne s rezervou.

+2/−3
15.7.2016 13:21
Foto

R83a17d44e23k 20P24o22l11i49c46k57ý 6611383321104

Tak já od něj zatím četl jen ty koniny:-/

0/−4
15.7.2016 13:26

P52e88t80r 68Č76e55j23k31a 7446955649572

Mno vidíte a já čtu koniny zatím hlavně od vás. ;-D

+5/−1
15.7.2016 14:11

D19u28š18a74n 90N92i68k30o63d20e76m 9665369974193

Pane Polický, co si myslíte o EET?

0/−1
15.7.2016 12:46
Foto

R44a95d48e24k 48P24o71l53i64c59k38ý 6601173121484

přečtěte mé blogy na dané téma-je jich několik

0/−2
15.7.2016 12:51

D67u67š96a91n 77N14i84k88o48d42e29m 9575189584303

Já vím. O EET se nerozhodlo na základě žádného referenda, ale rozhodli o něm námi volení zástupci na základě principu zastupitelské demokracie. Měl by jste to tedy (a Vaše strana) respektovat. ;-)

+1/−1
15.7.2016 12:53
Foto

R60a14d66e77k 55P93o45l86i30c60k70ý 6141693591294

Volení zástupci rovněž rozhodli o jednacím řádu sněmovny, o zřízení Ústavního soudu....

Pokud TOP09 v rámci zákonných možností dělá vše co může aby EET bylo zrušeno tak dělá přesně to k čemu jsem jim dal mandát.

Teprve až ÚS rozhodne, že je EET v pořádku bude rozhodnutí o něm definitivní, ale ani tak to nebrání tomu snažit se v rámci zákonných možností tento zákon zrušit.

To, že někdo volbu či zákon respektuje neznamená, že s ní musí souhlasit a nesmí se snažit o změnu.

0/−3
15.7.2016 13:09

D48u13š69a35n 58N69i64k87o40d51e47m 9135699204633

Ale TOP09 tento zákon napadla a tím dala najevo že, nerespektuje hlasování demokraticky zvolených zástupců.

0/−1
15.7.2016 13:13
Foto

R35a32d20e45k 12P30o11l86i51c44k11ý 6881503961414

TOP 09 byla rovněž demokraticky zvolena a naplňuje mandát, který ji dali jejich voliči.

+1/−2
15.7.2016 13:18

D27u63š37a77n 38N59i96k87o20d26e89m 9785179184903

Ale zároveň musí respektovat názor a přání většiny (elity), tak jak to popisujete. Teď vůbec přece nejde o to jaký mám na to názor já, ale berte to jako příměr k Vašemu názoru na princip fungování zastupitelské demokracie.

0/−1
15.7.2016 13:22

M16a15r44i81á57n 10B92é15r34e96š 1382672676144

Názor a přání většiny jejich voličů, ne většinu lidí celkem.

+2/0
15.7.2016 13:24
Foto

R57a81d22e52k 39P61o95l15i38c91k98ý 6961543801854

Respektovat není totéž co souhlasit a není to totéž co chtít změnit.

Když odádím daně tak respektuji naše dańové zákony, ale neznamená to, že s nimi musím souhlasit a nesmím se snažit o jejich změnu. Jen dokud se nezmění musím odvádět dle současných předpisů.

+1/−2
15.7.2016 13:32

D14u41š90a69n 61N64i93k80o58d90e36m 9815819794763

Proč mi prosím dáváte mínus za otázku? 8-o

+1/−1
15.7.2016 12:54
Foto

R44a53d71e90k 80P58o31l73i58c35k77ý 6621743821844

mimo téma

0/−3
15.7.2016 13:01



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.