Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L87e89o80n77t64ý26n21a 19C73h79v82á37t47a90l49o19v33á 1633855406

Vpravdě historický okamžik, souhlasím a dávám karmu. Pořád nemůžu uvěřit, že bych s Vámi kdy mohla souhlasit a přesto k tomu došlo. Dobrá práce! R^

+1/0
19.10.2016 0:07
Foto

R49a88d49e25k 73P62o68l43i70c98k35ý 6791693811214

Díky:-)

0/0
19.10.2016 7:09

P71a16v85e43l 92P43r26o92c48h26á11z31k69a 5769320328104

Vynikající komentář. Jen připomínám, že kdyby Československo mělo v únoru 1948 Senát, neprováděl by se ten únorový puč komunistům tak snadno. Tzv. "ústavní" cestou by to nešlo ani náhodou.

+2/−2
18.10.2016 9:22
Foto

R42a19d27e97k 49P64o13l11i56c76k47ý 6741543131664

Děkuji a plně souhlasím. Právě to co se tehdy stalo je jasným důkazem, že pojistku potřebujeme.

0/−1
18.10.2016 9:33

J64a78r76o12m47í30r 92K96r33á94l 4110989724419

A myslíte, že by komunisti neinfiltrovali i senát ? V tom nadšení z konce války by je voliči poslali i klidně do senátu. Tehdy nikdo netušil, jaký to bude mít konec. Jen někteří ti komunisti.

+2/0
18.10.2016 9:42
Foto

R98a66d48e76k 34P46o59l64i22c32k50ý 6811413451654

Žádná pojistka není dokonala, "infiltrace" Senátu na Ústavní většinu by jim trvala minmlně 4-6let-to je dost dlouhá doba a solidní možnost, že by se národ vzpamatoval.

0/0
18.10.2016 10:46

B77l27a93n22k43a 65Š89e98b29e83s79t49o22v92á 8137481653402

Zrušit senát? ANO. Je na nic.

+2/0
18.10.2016 7:47
Foto

R57a20d98e97k 30P66o17l10i65c54k61ý 6641873561414

Komu byste předala jeho funkce?

0/−1
18.10.2016 8:17

J55a76r17o85m38í74r 18K66r28á91l 4530969474709

Podle toho, o jaké jde. Měco ÚS, něco ombudsmanovi, něco presidentovi. A že to jde i bez trafikantů, se můžete přesvědčit na Slovensku, v Dánsku, Švédsku, atd. Pokud je mi známo, jako ta proklamovaná "pojistka" zafungoval za celá ta léta aso třikrát. Dost drahý špás.

A mimochodem - nepřipadá Vám ne jedné straně tvrzení, že se volí konkrétní lidé a na druhé gratulace vítězné straně jako schozofrenní ? ;-)

+3/−1
18.10.2016 8:39
Foto

R19a82d84e51k 71P87o55l78i29c72k55ý 6361653341544

Konkrétně funkci schvalování ústavních zákonů a volebních zákonů?

U těch je Senát pojistkou demokracie.

0/−1
18.10.2016 9:30

J67a29r90o91m79í47r 35K41r78á11l 4930489524799

A jak asi schvalují ústavní zákony třeba ve Švédsku ? Anebo na Slovensku, to je blíž.

0/0
18.10.2016 9:43
Foto

R16a75d69e69k 39P56o70l75i23c26k68ý 6851753571434

Která jak politicky tak ekonomicky vyspělá země s dlouhodobou demokratickou tradicí kromě Švédska nemá 2 komorový parlament?

Ústavní zákony by mohla schválit i jen jedna komora, ale chybí tam pak pojistka proti změně demokracie v totalitu.

0/0
18.10.2016 10:49
Foto

R39a11d19e83k 22P60o72l62i14c66k32ý 6831503151494

Volí se konrétní lidé, ale navrhují je mimo jiné politické strany nejúspěšnější z nich byla KDU-ČSL a stala se tak vítěznou stranou. Není zde žádný rozpor.

0/0
18.10.2016 11:18

J76a48n 12Ž98á23r96o85v66s35k77ý 8828909154738

Jaké funkce? Ty funkce, které má jsou nepodstatné.

0/−1
18.10.2016 8:40

T33o93m70á77š 97P48í10c84l 3646403281437

Mě napadlo zřídit třeba něco jako Radu hejtmanů.

Že je to nesmysl? O nic větší než to, že se senátor volí v jakýchsi územních celcích, pro které ze své pozice stejně nemůže nic udělat (a přesto to kandidátům nebrání ve lhaní v tom, co pro ten svůj "okrsek" udělají). Hejtmani mají přecejenom větší přehled o dopadu zákonů na konkrétní lidi či instituce.

+1/−1
18.10.2016 8:43
Foto

R23a64d12e16k 71P29o69l72i49c30k82ý 6761443451534

Hejtmani nejsou voleni přímo jsou jmenováni dohodou stran-často těch samých co mají parlamentní většinu. Navíc kraje jsou finančně a nejen finančně (dálnice,.....) závislé na centrální vládě-jako pojistka fungovat nemohou.

0/0
18.10.2016 9:32

J44i82r16i 38H69o66m87o80l71k61a 6154526

vážený pane, chcete opravdu vyjmenovat demokratické země, které fungují bez Senátu, tedy jeho funkce očividně jsou převoditelné či nepotřebné...

+1/−1
18.10.2016 10:23
Foto

R66a49d91e82k 71P80o78l83i30c63k29ý 6151623301424

Každá země má svůj vlastní politický systém.

Co místo obecných řečí říci jak byste si to představoval Vy u nás?

Každopádně naprostá většina demokratických zemí má 2 komorový parlament z těch vyspělých téměř všechny.

0/0
18.10.2016 10:44
Foto

V34l12a20d93i43m61í94r 64Š11ť58a11s57t76n34ý 1831396535663

Nic bych nerušil, jen bych ve volbách a nejen senátních zavedl to, co platí pro každé referendum. Při nižší než poloviční voličské účasti neplatí.

+1/−1
18.10.2016 6:50
Foto

R76a13d33e57k 46P21o95l64i61c32k79ý 6631113741484

Pokud je referendum neplatné zůstane stav jako je před referendem (nebo stav o kterém rozhodli politici).

Nechal byste stávající senátory v jednotlivých obvodech ve funkci dokud nepříjde nadpoloviční většina voličů?

0/0
18.10.2016 8:19

T33o63m77á61š 67P71í90c70l 3836903341707

U Senátu nerealizovatelné, ale dobrým zlepšovákem by bylo, aby se počet poslanců řídil podle účasti. Přijde 60 % voličů? Tak nebudeme mít 200 poslanců, ale 120.

0/−1
18.10.2016 8:47
Foto

V32l12a58d46i33m74í47r 85Š26ť19a76s65t98n96ý 1781986725843

Ne, oni mají mandát na dobu určitou, ten by v neplatných volbách zanikl. Buď by kandidáti přišli na to, jak voliče oslovit a přilákat k volbám, nebo by jejich instituce zanikly. pak by se hezky ukázalo, které byly k něčemu a které ne.

+1/−1
19.10.2016 6:38
Foto

R47a56d35e19k 52P70o15l77i85c93k84ý 6411483661214

Píšete nesmysly.:-/

Nastudujte si zákonyRv

0/−1
19.10.2016 7:09
Foto

V49l73a61d13i84m55í87r 62Š88ť32a24s86t22n61ý 1691926905973

Proč bych měl studovat zákony? V zákonech bývá ošetřeno i to největší svinstvo. V minulé době třeba to, že pravdu mají jen bolševici, v současné době třeba to, že musíme nakupovat různé podporované (a tudíž dražší) komodity. Já říkám jen to, co bych udělal, kdybych měl tu moc. nikdy ji mít nebudu, takže můžete klidně spát, nebo po večerech studovat Korán.

0/−1
19.10.2016 13:40

V97l52a76d44i23m59í86r 40M55o87r53a10v83e69c 3198530583333

Věc názorového systému. Senát je podle mě uměle vytvořený orgán a hlavně, zbytečný orgán.

+8/0
18.10.2016 5:56
Foto

R26a95d86e38k 58P93o45l85i38c83k92ý 6251263111924

Komu byste předal jeho funkce?

0/−1
18.10.2016 8:16

V43l49a23d44i14m60í12r 25M54o10r98a18v88e47c 3538760683123

Parlament a v případě zásadních otázek referendum. Ale upozorňuji, já Vám Vaše přesvědčení neberu, jen jsem napsal svůj názor. A je dobře, že jsou názory rozdílné. Avšak já jsem oproti Vám přesvědčen, že do budoucna bute tato trafika pro politiky stejně zrušena.

+1/−1
19.10.2016 5:26
Foto

R45a75d94e21k 69P93o82l97i36c31k13ý 6471393711524

Senát je součást parlamentu.

Poslanedká sněmovna nemůže kontrolovat sama sebe a nemůže se to dělat ani referendem

0/0
19.10.2016 7:11

V16l50a29d95i18m53í72r 24M79o42r38a58v84e56c 3488830163343

Já to respektuji jako Váš nátor na věc, z Vašeho úhlu pohledu vycházející z Vašeho názorového systému. Nicméně ho nepovažuji za jedinou možnou pravdu. Vám třeba vadí, že PS nemůže kontrolovat sama sebe. Mě zase vadí, že z jedněch voleb vychází zákonodárný i výkonná moc, která si logicky vytváří takové zákony, které vyhovují jejímu vládnutí. Jak píšu, je to o úhlu pohledu. Politiky mají kontrolovat voliči, kteří jim k tomu dali mandát.

0/−1
19.10.2016 7:39
Foto

R22a79d34e97k 31P79o28l61i15c33k79ý 6211173691374

Výkoná moc potřebuje je závislá na podpoře sněmovny. Je nutné aby výkonná moc vycházela z vtšiny v poslanecké sněmovně.

0/0
19.10.2016 20:49

V65l81a96d34i79m59í58r 72M61o25r78a41v44e96c 3518870473953

Ano. To je nepopiratelné. V opačném případě by byla neschopná funkce. Ale o tom můj příspěvek není. Ten je o tom, že z jedněch voleb vyjde výkonná i zákonodárná moc. No a o smyslu senátu jsme se mohli přesvědčit nyní, kdy odmítl zákon AntiBabiš no a parlament už dneska ví, že toto veto přehlasuje. Tedy senát zapříčinil pouze zpoždění, "na funkci to nemá vliv".

0/−1
20.10.2016 5:34
Foto

R22a26d91e27k 18P28o49l76i56c47k48ý 6431673351674

1/ Jak zajistíte aby výkoná moc měla podporu zákonodárné když by nevzešly z jedné volby?

2/ Zkuste si přečíst článek než diskutujete. Je lépe když zákon. který je sporný je vrácen -sice ho sněmovna musí schvalovat znovu, ale již ne většinou přítomných, ale většinou ze všech poslanců-je tak šance na reparát. Ale toto je jen jedna z funcí Senátu-podtstnější funkci má při schvalování volebních a ústavních zákonů

0/0
20.10.2016 7:49

V31l28a74d50i58m36í73r 63M16o72r81a52v47e82c 3638630453423

Ale o tom to přeci je. Zákonodárná moc by navrhovala takové zákony, které jsou přijatelné i pro případnou výkonnou moc vzešlou z jiné volby. V současném případě si mocní upravují demokracii k obrazu svému, nejsouc ničím omezeni, kromě délky volebního období.

A ještě bych chtěl dodat. Můj názor vychází z mého názorového systému, vytvořeného na základě mě dostupných a mnou přijatelných informací. pokud se snažíte změnit můj pohled na věc, pak je Vaše snaha marná. A prosím, mé reakce berte jako odpovědi na Vaše otázky, případně mé postoje, které v žádném případě nemají za cíl změnit Váš názorový systém, pouze komentují, případně obhajují ten můj.

0/−1
20.10.2016 10:39
Foto

R25a93d53e45k 48P72o77l83i12c12k20ý 6331273561534

Jak budete řešit když zákonodárná moc bude schvalovat zákony v rozporu s tím co bude požadovat moc výkonná.

To co píšete je totální nesmysl, který nemůže realně fungovat v demokracii.

0/0
20.10.2016 13:36

V73l23a77d75i46m87í69r 48M61o84r54a35v75e11c 3938910833133

Ale já to přeci řešit nepotřebuji. Takový systém dřívě či později dospěje do stavu, kdy budou zákonodárci navrhovat všeobecně prospěšné a přijatelné zákony, oproti paskvilům, tvořící právní marazmus, který tu je v současnosti. No a vidíte, já jsem zase z mého pohledu, z mého názorového systému přesvědčen o tom, že to nesmysly nejsou a o vašich názorech si myslím totéž, i když to vidím jinak. prostě v nich vidím jen jiný úhel pohledu.

Pokládáte mi otázky a jí se Vám snažím odpovídat, zatím co Vy se mě snažíte přesvěčit o jediné možné pravdě a to o té Vaší. Proto Vám chci říct, že je to snaha marná. Moje názory jsou založeny na mém názorovém systému vycházejícího z mě dostupných, ale hlavně přijatelný informací a nemám důvod ho v současnosti a na základě Vašich připomínek měnit. Berte to prosím na vědomí. Jí Váš názor také respektuji jako jeden z možných. A nikdy bych si o něčem čistě teoretickém, neověřeném v praxi nedovolil tvrdit, že to nemůže reálně fungovat.

Opravdu nemám v současnosti sebemenší důvod přijmout váš názorový systém za svůj.

0/−1
21.10.2016 5:22
Foto

R10a52d40e23k 84P79o12l72i73c33k71ý 6531813541354

Různé skupiny lidí a různé strany mají různý pohled např. na míru přerozdělování, proto nelze přijímat všeobecně prospěšné a pčijatelné zákony.

Právě proto se volí aby jsme volili, kterou cestou chceme jít.

pokud bude moc zákonodárná s výkonnou v rozporu nemůže to fungovat.

Vaše názory jsou asi tak realné jako demokratický komunismus:-/Rv

0/0
21.10.2016 6:28

V98l73a68d85i87m97í54r 54M54o90r60a92v46e12c 3828180193353

A vidíte. To samé si myslím já o Vašich názorech. Sočasný systém zase dokazuje, že jsou prosazovány zájmy politické, lobbistických skupin, zájmy nadnárodních společností a zájmy mocností a jsou postaveny nad zájmy občanů. No a z mého názorového systému vyplývá, že prioritou by měly být zájmy "majitelů zeměů, tedy občanů. Politici jsou zde pro občany, ne občané pro politiky.

0/−1
21.10.2016 10:22
Foto

R30a26d13e22k 59P37o96l73i72c23k46ý 6751183121104

Občané mají různé názory, proto volí různé politiky.

Politici k tomu aby mohli spravovat zem potřebují aby moc zákonodárná schvalovala zákony, s kterými bude moc výkonná umět vládnout-musí být propojeny.

Současný systém znemožňue aby někdo poitickou scénu zcela ovládl a to je dobře-máme demokracii

Naštěstí jsou doby kdy to u nás vypadalo dle vašich představ a byla ta jediná správná pravda.

̈Víc na vaše nesmysly slovně reagovat nebuduRv

0/0
21.10.2016 11:47

V10l76a36d34i16m94í14r 55M97o84r32a34v86e64c 3708900243613

O Vašich názorech si myslím pouze toliko, že to jsou Vaše názory, vycházející z Vašeho názorového systému a respektuji je jako jedny z možných názorů či vysvětlení. Nicméně je nesdílím. Nikde nikdy jsem nenapsal, že mé názory jsou jediná pravda, naopak, Vaše vehementnost právě na mě tak působí.

0/−1
24.10.2016 5:20

J27a61n 37H32l85e24d41í88k 8238349418186

levice ovládla m.j. senát v čele s býv. náčelníkem Lidové Milice - soudr. Štěchem- Takže po ovládnutí policie Chovancem, Nejvyš.soudem , vykonává senát jen ozvěnu dolní sněmovně, zasloužilí funkcionáři v senátu našli pramen svého bohatství a jeho činnost je prakticky bez opozice, čili žvanírna bez úkolů a rozumu.

+3/−2
17.10.2016 23:08

J78i81r57k92a 46B34r55u83n13n40e25r 4708152369367

Když Vy říkáte ne, je téměř jisté, zrušit.

+7/−1
17.10.2016 22:37

M13i20l19e12n31a 31N23o89v49a71n76s89k22a 4922277809789

Protože většina přijímaných zákonů je čím dál tím víc jen a jen přejímání evropských direktiv, klidně bych senát zrušila. Místo něk by z poloviny poslaneckých křesel mohla být vytvořena druhá komora poslanecké sněmovny, kdy křesla v této komoře by byla obsazena zástupci krajů, podle výsledků krajských voleb (konaných b jiném termínu) a tím by došlo k významnějšímu vlivu propojení regionální politiky (jejích potřeb) do "velké politiky". Díky posunu termínu voleb do obou komor, by bylazachována i kontinuita v případech krize první komory.

Ale kapři si rybník nevypustí, že?!

+3/−1
17.10.2016 22:29
Foto

R23a88d16e49k 75P93o27l45i44c40k58ý 6861453661274

proč rušit jednu komoru parlamentu a ustanovit za ni zase nějakou jinou-to nedává logiku.

Zmenšení počtu poslanců je sice líbivé, ale nejsem si jist zda ůčelné. Dostatek poslanců je potřeba aby se mohli specializovat na jednotlivé oblasti

0/−4
17.10.2016 23:06

M59i86l37e78n14a 32N19o86v64a91n18s30k68a 4442437909859

Pane Polický, jednak je trochu pod úroveň blogera mínusovat nesouhlasné příspěvky k článku blogera. NEunést nesouhlas je přesně to, co předvádí podúrovňoví politici. A za druhé - forma poslanecké sněmovny s dvěma komorami znamená 1) snížení počtu zákonodárců, 2) zrychlení projednávání, protože dvoukomorová poslanecká sněmovna by projednávala zákony společně, jako je tomu dnes - rozdíl by byl v tom, že část poslanců v té druhé komoře by byl reprezentanty regionů, nikoliv nutně stranických zástupců, 3) mohlo by se tak výrazně omezit personální naplnění krajů...

+4/−1
17.10.2016 23:31
Foto

R58a46d57e25k 29P85o36l26i90c66k86ý 6891643121144

Mínus je vyjádření nesouhlasu nemá to nic společného s tím zda dokážu unést nesouhlas a to já dokážu.

Co píšete je nesmysl buď je jedna komora nebo dvě. Projednávání dvou komor stejně jako 2 komory volené poměrným systémem jsou nelogický kontraproduktivní nesmysl

0/−1
17.10.2016 23:55
Foto

M15a59r40i34e 64J47a76n56d13o12v51á 8571673725586

Mínus je vyjádřením nesouhlasu, ale proč mínusovat, když svůj nesouhlas vyjadřujete diskusním příspěvkem? Je to trochu infantilní. Navíc, pokud si vzpomínám, mínus a mínus je plus :-)

+4/−1
18.10.2016 5:40
Foto

R10a10d49e72k 38P98o18l11i39c10k11ý 6621233651324

Podle jiných je nesmyslnné dát mínus bez odůvodnění.

Pokud někdo neunese mínus=nesouhlas v diskuzi je nesmysl se jí účastnit.

0/0
18.10.2016 6:41
Foto

M95a98r88i14e 25J19a14n18d36o47v81á 8881533235766

podle jiných Polických ........;-D;-D;-D

+1/−1
18.10.2016 19:50
Foto

R38a67d53e42k 65P85o50l91i73c14k95ý 6581103341624

PS. Pod úroveň je hodnotit autora místo blogu případně takovéto výlevy plusovat jako to děláte vy pod příspěvkem pana Brunnera

0/−4
17.10.2016 23:56

S84t62a90n80i15s51l67a63v 56B48u95r91i23a34n 5563194644867

Pane Polický, jakým právem tady hovoříte za 95 % občanů ČR, kteří chtějí zrušit senát ? Máme silnou PS a jiné státní orgány, které budou dobře fungovat i bez senátu. Senát je jenom brzdou k projednávání zákonů. 15 % účast voličů při volbách senátorů ve druhém kole, je referendem s výsledkem ke zrušení senátu, to se nedá ničím oddiskutovat.

+6/−4
17.10.2016 21:42



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.