Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14i49k26u50l81á43š 40L17é49v33y 5192335214311

Jak jsem už na vás zvyklý, opět pravicové bláboly.

1) Především: sama intervence ČNB je nesmysl, neměla vůbec nastat, protože právě ta křivý celý trh a znevýhodňuje většinu národa. Protože většina národa jsou kupující a ne exportéři. Tím že intervence skončí se jen opět narovná ekonomické prostředí, nic víc nic míň

2) Podle vaší logiky mzdy se nikdy nemohou zvyšovat protože co až nastane krize? Zcela vám uniká že minimální mzda u nás je kromě Bulharska a Rumunska nejnižší v EU. A když se v 89. cinkalo na náměstích tak určitě ne s cílem abychom byli na věčné věky levnou pracovní sílou!

3) A dále, v souvislosti se mzdami celkově: levice MÁ NAPROSTOU pravdu v tom, že víc se musí vyplatit pracovat než se doma válet na dávkách. Jak to asi chcete udělat když mzdy ponecháte pořád stejné?

+2/−1
13.12.2016 14:19
Foto

R51a86d71e38k 73P45o56l45i80c14k35ý 6201363911724

1/ \bez intervence ČNB by ekonomika takovým tempem nerostla-platy by byly nižší

2/ Proti zvyšování mezd firmami nic nemám-proti zvyšování zákonem ano. Necinkalo se za mzdy, ale za svobodu

3/ Levice právě shodila opatření proti válení se doma-např. veřejně prospěšnou práci, kterou se znovu s velkou slávou snaží zavést.

+1/0
13.12.2016 14:59

R98o53s74t47i54s11l10a33v 27C46a36h64a 8105211400622

A co takhle snizit davky?

U nas to probiha totiz takto: zvysi se minimalni mzda a za par mesicu navysi levice davky. A pak se divi, ze tam porad nevznika zadna mezera.

+1/0
14.12.2016 15:35

L16a37d92i16s30l21a69v 81C48e77n68d67e22l24í71n 8174484431505

to je strašný , ani ty sirky už neděláme,

montovna

Zetor, Jawa, ČZ,Tatra, Poldi a třeba i ta Tesla, Královopolská strojírna, První brnšnská strojírna a desitky, možná stovky dalších značek

sakra

montovna

nevím na co mám bejt hrdej , že montujeme korejcům , nebo japoncům,že skladujeme amíkům a holanďanům

bezejmenná montovna a sklad Rv

+1/−1
13.12.2016 11:52

L79a43d84i65s29l51a62v 53C91e46n80d56e33l50í50n 8294814421845

pro němce-výzkum , vývoj, prodej, ekonomika, výroba s největší přidanou hodnotou motory, vstřikování,převodovky, el.motory,dražší a přitom co do pracnosti nenáročné díly, ředitelství, marketing

pro čechy- odlévání toho co nám dělá problém, výkovky, svarky a montování a skladování

nejsme my pitomci ?;-D

jenom v Brně, Zbrojovka , Šmeral, Zetor, I.brněnská, KSB , Vlněna, Mosilana uchovejme pietní vzpomínku;-O

0/−1
13.12.2016 11:42

D52u86š82a91n 98M76a42t42o21u12š74e28k 7253650700595

asi tak,to co má malý zisk,nebo je složité na vstupy,energie,pracnost či časovou náročnost, outsourcnout za nějnižším možnou cenu,ať je čechiše untrmeš rád že má na žvanec,každý měsíc udělat vizitace,pojebat menedžment ať zamaká na produktivitě a sníží mnzdové náklady a k vánocům jako bonus poukázku za 200kč do německého schwarze-kauflandu...

+1/0
13.12.2016 13:04

L28a30d71i72s64l67a66v 77C45e67n30d45e26l70í94n 8884744631905

jediní, kdo se postavili proti byl Putin a Ruská federace, ne , plyn , ropa, dřevo a nerostné suroviny jsou všech a zisk z prodeje nebude mít jen zloděj Chodorkovskij a další oligarchové a tuneláři,

Jelcyn nechal rozkrádat Rusko a zisky šly do pryč, lidé se měli daleko hůře než za socialismu

za Putina stoupli mzdy 9 x a důchody takéV

a hlavně ten pocit , že jsem pánem ve svém státě , že mě nenařizuje někdo v Brusele, co a jak, ten svobodní Slované Rusové mlujíR^

zatímco u nás je to jak za SSSR, jen z Varšavské smlouvy je NATO a z RVHP EurosojuzRv

0/−1
13.12.2016 11:27

R62o95s51t85i88s86l19a51v 51C26a27h64a 8905611890322

jo a ceny narostly ctyrnasobne ;-D

Vy o RVHP netusite nic, ze? Oni dokonce diktovali, ktera zeme bude co vyrabet....

+1/0
13.12.2016 14:15

L97a20d68i29s84l30a15v 56C41e56n96d25e50l17í84n 8534614731185

my , cingálci klíčama, naivní ze socialismu, kamarádští a veselí, jsme si převážně mysleli, že je jedno , kdo vlastní fabriku, jestli němci či japonci, hlavně , že nám dají za práci platy jako v Německu svým lidem, ha , ha ha ;-D

jenže, kapitalismus není socialismus , kde se postará stát o všechny a všechno,

a západ , ten to měl promyšlené desítky let dopředu,

odbyt, odbyt, nové trhy hujajá,

benzinky a superhyperkolotočcentra, všade, hujajá

levné provozy s malou přidanou hodnotou pro Slovany, lepší práci si necháme pro sebe, hujajá,

co by trochu konkurovalo nám zlikvidujeme , hujajá,

dáme těch otrokům nějakej základ , ať nepadnou hlady a dividendy a zisk, je náš , hujajá,

samozřejmě drábům a hlídačům -managerům dáme trochu víc,ať jsou vděční, hujajá8-o

0/−1
13.12.2016 11:19

J63a76n 44Z82i85e55g25l24e60r 1271126381828

Růst mezd musí být ekonomicky odůvodněný. Není možné zvyšovat platy ve stylu po nás potopa, jak to činí ČSSD. Abych byl mezi lidmi populární, tak jim zvýším platy bez ohledu na jejich výkonost. To je ovšem cesta do pekel.

+1/0
13.12.2016 11:17

P36e47t95r 77J15i43r16á41s90k93o 8537411895933

Měl byste si něco přečíst o Konradu Adenauerovi a jeho politice vysokých mezd, než pustíte do světa svoje moudra! Za jeho vlády vzrostly v Německu mzdy trojnásobně.

+4/−1
13.12.2016 10:20

R10o43s40t73i13s27l53a36v 55C63a37h82a 8735681150532

Myslite o tom kancleri, co vladl ve znicenem Nemecku silne podporovanem Marshallovym planem (3. nejvyssi podpora po Francii a UK)? Nemecke hospodarstvi rostlo rocne o 7-8% v padesatych letech, coz odpovida za 14 let Adenauerovy vlady rustu o 160%. To pak neni divu, ze jim mzdy mohly narust obdobne. Mimochodem - wikipedie pise toto: V letech 1950 až 1970 stouply reálné mzdy dvaapůlnásobně.

No u nas za poslednich 26 let narostly mzdy devetkrat, realne mzdy na jedenapulnasobek..... Opravdu si myslite, ze soucasna Ceska republika je v pozici Nemecka po druhe svetove valce? Mimochodem - plna smenitelnost nemecke marky byla az od roku 1958.

+3/0
13.12.2016 10:47

D38u38š27a23n 87M12a20t17o47u27š66e75k 7723810890505

Dovolím si nesouhlasit,každá vyspělá ekonomika má být tažena domácí spotřebou,export sem ,export tam.

Dokonce ani tak silně proexportně orientovaná - a tím ale i zranitelná -ekonomika čr nedokáže fungovat bez domácí spotřeby a ani rekodní vývozy vám nezachrání hdp,nota bene pokud je dominantním sekorem automotive a z čr v podstatě kapitál odchází,přičemž poměr odčerpaného a reinvestovaného kapitálu se stále zvyšuje.

Dobývání renty je dobývání renty a domácí kapitál minimální.

V této situaci je naopak rozumné zvyšovat mzdovou hladinu,která jediná vám zajistí zvyšování spotřeby a "konzum"

Ano riziko přehřátí existuje,ale mzdovou úroveň minimálně v soukromém sektoru si dokáže soukromník ukočírovat.

Ano ,zvyšování mezd státních zaměstnanců je problematičtější,navíc by vždy mělo kopírovat soukromý sektor a tempo růstu by němelo být vyšší...

Ostatně my nesmíme být zemí levné pracovní síly a koloniální politiky,púotřebujeme zdravou ekonomiku opřenou o všechny sektory ,nikoliv jen o snadno stěhovatelné montovny aut do lokací kde je mzdová hladina nižšší.

Ostatně úroveň českých mezd je hluboce pod evropským průměrem,přičemž měření skrz produktivitu práce je ošidné,PROTOŽE PRODUKTIVITA PRÁCE SE MĚŘÍ PŘES PARITU KUPNÍ SÍLY,NO A KDYŽ MÁTE NÍZKÉ MZDY TAK SE KRUH UZAVŘE.....

ZVYŠOVÁNÍ MEZD JE SPRÁVNÉ A NUTNÉ,pokud je v zemi téměř třetina lidí udržována nad hranicí chudoby díky sociálním dávkám je zde velmi rozšířený fenomén pracující chudoby,což je možná hodno Bangladéše,ne země ve středu Evropy...

+6/−1
13.12.2016 9:45

D95u61š25a80n 29M53a98t21o39u10š91e42k 7493320680475

Jen dovětek,právě ty slavné montovny subdodávek a dílů jsou jedním z hlavních důvodů mizerné produktivity,vyrábíte totiž hlavně díly s nízkou přidanou hodnotou,takže opět prudkitivta ,přičemž to co vám generuje zisk a zvyšuje produktivitu práce zůstává doménou zahraničních investorů a generuje zisk jim.

Buď musíme strukturu ekonomiky změnit,nebo se jako západ víc soustředit na spotřebu a tvorbu domácího kapitálu který je pak možno reinvestovat...

+1/−2
13.12.2016 9:52

V35l46a65d24i23m75í15r 97H32r33u35b84ý 4597773634739

Malý dotaz: Pokud by tady nebyly ony hnusné montovny - co by bylo místo nich? Podle mého názoru nic. To nic má produktivitu nulovou.

Hmm - soustředit se na tvorbu domácího kapitálu: jak se to dělá? Mimochodem: pokud investor nenalézá v ČR příležitost (a je absolutně jedno, zda časký či z Tramtárie), investiční kapitál vyveze. Stávající investoři nevyváží kapitál z nějakého vlastenectví. Oni ho přelévají tam, kde bude vynášet.

Jen na okraj: Z čeho usuzujete na přidanou hodnotu? Podle mne ji tvoří mj. mzdy. A ty jsou ve většině velkých zahraničních podnků vysoce nadprůměrné. Tak jak je to s tou malou přidanou hodnotou?

+1/−1
13.12.2016 10:29

R72o86s86t22i53s34l34a84v 39C16a83h87a 8205771660252

Pridana hodnota je rozdil mezi cenou vstupu a produktu. Tedy je vicemene tvorena temito slozkami - mzdy, zisk, dane. A ano, subdodavky maji malou pridanou hodnotu, protoze subdodavatel si cenu moc diktovat nemuze a ma o dost mensi marzi, nez finalni producent.

+1/0
13.12.2016 10:50

D58u29š49a35n 26M75a36t29o55u26š57e95k 7283240600615

kdyby jej reinvestovali tak v pořádku,jenže tady se jedná o neuvěřitelné dobývání renty,s minimální investicí ,podpořenou mizernou státní politikou.

a v okamžiku kdy se již česká pracovní síla tolik nevyplatí,halu rozeberou a přemístí do rumunska.

Tudy skutečně cesta nevede,potřabujeme kompl,etací,vývoz ale finálního produktu,reinvestice do výzkumu=podržení inovativního jádra a tím v podstatě udržení výroby,sousružitz matičky není to na čem bylo mělo stát hdp vyspělé ekonomiky...

0/−1
13.12.2016 12:35

V45l28a68d62i45m56í93r 10H22r79u84b16ý 4917263874549

Můžete mně vysvětlit, proč by jakýkoliv investor (Čech, Němec, Francouz, Tatar) neinvestoval v ČR, pokud by viděl vhodnou příležitost? A proč by kterýkoliv z nich (včetně Čecha) kapitál nevyvezl, pokud uvidí lepší příležitost jinde?

Marže např. Škoda auto, TPCA, Hyundai se Vám zdají nízké? Takže jsou nízké zisky? Ve mzdách to není, ty jsou vysoce nadprůměrné.

+2/0
13.12.2016 14:58

V65l19a36d40i37m37í56r 96H59r66u65b36ý 4767373664259

Neopověděl jste

- kdyby tady nebyly ty hnusné montovny, co by zde reálně - podle Vás - bylo

- jak se "soustřeďujeme na 'tvorbu' domácího kapitálu"

+1/0
13.12.2016 15:02

V55l32a51d90i18m14í79r 11H35r48u23b45ý 4897293364399

Správně. Také se dosáhne rychleji Českou národní bankou požadované inflace. Podívejte se - pár měsíců vláda v přidávání řádí jak pominutá a už začíná inflace růst. Z důvodů čistě ekonomických (a ne centálně bankéřsky zrůdných). To přece vláda potřebuje - zvýší se (nominálně) HDP a tedy sníží relativní dluh.

Samozřejmě je krásné, když domácí spotřeba podporuje růst HDP. Ale na dluh? To je stejné, jako na dluh pořízená dovolená či luxusní dárek k Ježíšku.

+1/−1
13.12.2016 10:23
Foto

R38a13d39e18k 86P30o33l18i70c71k12ý 6771903661334

Zvyšování mezd ve firmách dl konkrétní situace,

Zvyšování zákonem krátce před ukončením intervencí je ekonomický hazard.

0/0
13.12.2016 15:03

Z83d23e68n60ě69k 74B95e45r61á39n34e14k 2878245216162

Zvyšování mezd je nutností. Ekonomika se musí soustředit na obory s velkou přidanou hodnotou,tedy na pracovníky s technickým myšlením. Je ale otázka, zda stačí naše socialistické školství, které chrlí každým rokem nepotřebné humanitní absolventy. Takže Sobotka musí přidat na kvalitě ve školství, toho ale schopen není, i tak si ekonomika poradí.

+4/0
13.12.2016 8:48

D39u40š36a97n 73M97a57t37o35u97š43e30k 7463110110195

Vidím že podobná úvaha,problémem je skutečne ona nízká přidaní hodnota,navíc ještě západní firmy dostanou pobídky, daňové prázdniny,infrastrukturu,aby zde postavily haly pro výrobu dílů a zisk opět odtéká jinam.

Navíc třeba systém kdy stát potřebuje zaměstnance které daní druhou nejvyšší sazbou v evropě a top v rámci oecd - mám na mysli odvody za zaměstnace ,sociální pojištění=skrytá daň

Místo tvorby daní z kapitálu,který ale takto odtéká jinam dojí zaměstnance, čímž marasmus nízkých mezd jen prohlubuje.

Skoro mi připadá jako konspirace,že všechny vlády od roku 1989 provádí v podstatě neokoloniální politiku ,ale na domácím poli,nízké mzdy,výroba a kompletace ale prodej s vysokou přidanou pod zahraničním vlastníkem.Vtipné je když v české továrně pískují na výrobky razítka CE s německou certiikací a made in Germany,matičce prodávají za minimální marži a 50% margin pak generuje výsledná zahraniční firma,která navíc pak zaměstnává své lidí v podstatě pouze na kancelářských nebo vyšších pozicích,robotárnu nechává na českém plebsu...

+1/−1
13.12.2016 10:05

V68l25a38d31i30m68í66r 63H42r66u76b77ý 4617253454929

Hmm. Zisk odtéká jinam. Takže ho stát nemá. Mohu se zeptat, co by měl, kdyby zde nebyly ty "montovny"? Kulový, Matoušek, kulový. Dokonce ani ne daně z příjmu FO a z příjmů subdodavatelů.

O tom, proč odtékají zisky výše.

Velké "montovy" mají nejvyšší průměrné výdělky v dělnických profesích. V čem tedy spočívá ono "dojení zaměstnanců"?

Pláčete nad odtékajícími vysokými zisky a tvrdíte, že veškerý zisk generují až v mateřské zemi. Jak to jde dohromady? Nijak!!!

+1/−1
13.12.2016 10:36

D58u65š72a47n 64M68a59t85o64u41š35e70k 7403740980605

víte zkuste se podívat na věc bez emocí a s trochou analytického myšlení.

Velké montovny a podniky jsou vlastěny nadnárodními korporacemi a velké montovny zaměstnavají menší montovny které mají minimální možnost cenotvorby.Asi nechápete že vw auto nevyrábí ale montuje jej dohromady z komponenet které dodávají menší a střední podniky,které mají nízké marže a jsou sensitivní na výkyv měny a růst mezd.

Ano v samotném vw mladá boleslav jsou platy nadprůměrné,nicméně několiokanásbně víc zaměstnanců pracvuje za nižší na subdodávkách do škodovky.

Ad zisky,podívejte se kam tečou peníze z bank,vody,telekomunikací,ostatně ve srovnání eu je poměr dividend odcházejících ze země nadprůměrný,statistiky toto vysávání prostě potvrzují

Příliš velký počet firem vlastněných zahraničními investory,málo domácího kapitálu a procyklycky zranitelné obory na nichž stojí a padá ekonomika čr je chybou která drží ekonomiku v pasti,do toho čnb která intervencemi nasedla na tygra a nemůže slézt

0/−1
13.12.2016 12:57
Foto

R37a25d45e72k 84P88o84l70i73c71k64ý 6161303791744

Jestli máte nápad kde vzít český kapitál tak sem s ním.

Pokud ne buďme rádi za ty montovny

0/0
13.12.2016 15:06

D19u62š49a71n 80M38a63t54o98u65š52e66k 7883430940335

Najednou se nikdy nic nevezme,je to dlouhodobý vývoj,který je dnes ale v zajetí dlouhotrvajícího kurzu levné výroby s malou přidanou hodnotou,dnes uža změna bude trvat dlouho.

Zásadním problémem dle mne byla jednostranná orinetace na zahraniční investory ,investiční pobídky zaměřené pouze a jen na tvorbu pracivních míst, ale nízké kvalifikace...

Investiční pobídky by měly směřovat do inovativních projeltů,náročnějších výrob,prostě tolik nepodporovat každou montovnu

Zaměstnanost je zcela jistě důležitá,ale poměr průmyslu je u nás vyšší než je průměrem eu,a co by se mělo zvyšovat je podíl služeb...

0/0
14.12.2016 8:32
Foto

R66a67d26e49k 46P79o72l17i68c79k12ý 6731923131524

Není tak jednoduché přitáhnout investory s vyšší přidanou hodnotou, ale ani když je přivedete neřeší to problém-odliv kapitálu.

Cestu vidím v posilování domácího kapitálu-třeba subdodávkami do montoven-ostatně ty nejsou žádné zlo.Co je ale nesmysl jsou různé pobídky pro firmy typu Amazon, s minimem příležitostí pro subdodavatele.

Ano měl by se zvyšovat podíl služeb, ale aby se to stalo musí být lidi schopní je platit.

Osobně vidím nízkou nezaměstnanost-díky "montovnám" jako obrovské pozitivum. Jistě lepší by byly při stejné nezaměstnanosti podniky s vyšší přidanou hodnotou, ale nevidím jako lepší cestu mít vyšší průměrné mzdy a vysokou nezaměstnanost-je to kontraproduktivní. Levná pracovní síla totiž nijak nebrání tomu budovat zde podniky s vyšší přidanou hodnotou a postupně tak tyto podniky mohou nahradit ty montovny.

K tomu abysme přitáhli podniky s vyšší přidanou hodnotou ale potřebujeme především splnit několik věcí

1/ Příjmout euro

2/ Zpřehlednit legislativu

3/ Mít stabilní právní prostředí=neměnit každou chvíli zákony

4/ Zkvalitnit školství

Žádné investiční pobídky ani platový dumping nepomohou bez těch 4 bodů

0/0
14.12.2016 20:05

V64l84a65d25i18m90í13r 28H31r73u70b45ý 4167423324959

Mám pořád stejnou otázku: Co by v ČR bylo, pokud by nebyly ty zatracené montovny.

Ano - podíl odtékajících peněz (ne jen dividend!!!) je nadprůměrný. Kdysi byly nadprůměrné investice, což je důsledek. A znova: co by zde bylo byz těch nadprůměrných investic.

A ještě jedna otázka: Proč peníze odtékají (i peníze českých investorů)? Protože jinde vidí lepší investiční příležitosti. Investorům je totiž absolutně šuma fuk, kde investují, hlavně když to vynáší.

+1/0
13.12.2016 15:08
Foto

R36a77d47e97k 48P13o39l38i39c88k41ý 6121103361894

Zvyšování mezd díky vyšší přidané hodnotě je v pořádku.

Zvyšování zákonem beze změny struktury ekonomiky je rizikové

0/0
13.12.2016 15:04

V60l95a22d86i81m32í28r 85M42o63r49a93v75e75c 3438650743463

Souhlasím. Karma. Myslím si, že socialisticko-komunistická kombinace ČSSD-ANO je pro současnou ekonomiku daleko větším nebezpečím, než ekonomické kotrmelce trhu. A především levicoví voliči by si měli uvědomit, že jakékoli státem nařízené zvýšení výdajů, tedy i zvýšení minimální mzdy povede k plošnému růstu cen, tedy nula s nulou pojde.

+2/−3
13.12.2016 7:52

L82a74d94i54s15l14a61v 54C37e85n28d58e10l27í94n 8824194491925

rodina 2+2

Příjem medián čistého 38 000

hypotéka 8 000

bydlení SIPO 8000

auto leasing 5000

auto provoz 3000

jídlo 10 000

dovolená 3000

děti -kroužky, kola, lyže , pomůcky do školy atd 3 000

oblečení, obuv 1500

kolik to už je 41 500,- kč řekl bych , že nějakej ten růst by ti mladí ocenili, jinak je to časovaná bomba pro naše mladé rodiny ;-D

+5/−3
13.12.2016 7:07

M55i50r72e18k 90T15u43r98e18č62e61k 4943332660642

Jenže problem je, ze s růstem techto platů porostou i ty ceny, takze budou zase zpatky na zacatku...

+5/0
13.12.2016 7:50

V27l60a93d16i89m18í35r 36M94o42r67a82v62e31c 3988910663923

V jádru bych s tím výčtem souhlasil, nicméně některé položky jsou podle mě zbytné.

Mohu-li za sebe, nikdy jsem neměl auto na leasing 5 000,- Kč, prostě jsem ušetřil a koupil prostě levnější. Na dovolenou jsme prvních 8 let ani nejezdili. Je to o prioritách a o jejich nastavení.

+5/0
13.12.2016 7:56

R71o29s95t20i65s13l48a70v 14C52a91h74a 8895941900452

Nejak moc nechapu to SIPO za 8000 u bytu v osobnim vlastnictvi....

Auto se nema kupovat na leasing, pokud neni k podnikani. Protoze je auto na leasing, tudiz predpokladam, ze nove, nechapu dost dobre 3000 na provoz. Pokud by to byl benzin, tak je to 50 km denne, vcetne vikendu. Auto, na zacatku jsem koupil ojete za par supu, az pozdeji za hotove koupe noveho auta. Kupovat auto na uver/leasing je IMHO blbost, dost preplatite.

+2/0
13.12.2016 9:29

L10a43d88i13s58l83a29v 24C77e75n33d32e80l76í19n 8704944121605

elektřina, plyn, voda , topení, teplá voda, telefony, kabelovka, fond oprav, popelnice, výtahy , provoz celého domu, úklid schodů ;-D

0/−1
13.12.2016 10:17

R47o68s16t94i90s66l29a13v 82C44a29h51a 8715901270312

Tak ja mam SIPO 6000, proto se divim. Sice v tom nejsou telefony, ale za ne urcite neutratume mesicne dva litry.

+1/−1
13.12.2016 10:22

L64a13d62i43s87l98a81v 42C89e78n26d88e37l42í30n 8784874431535

no vono 2 puberťáci, to internet a telefon je na zavaření se

0/−1
13.12.2016 10:29

R75o92s48t96i46s39l79a46v 78C57a33h60a 8405631540542

muj 17 lety syn provola 200 za rok.... a internet doma je za jednu cenu. Nemate jim kupovat tarif, ale neco, kde musi mit naklady pod kontrolou.

+2/0
13.12.2016 10:51

L66a42d67i72s47l86a73v 14C21e49n39d75e49l23í50n 8634384471505

a to jsem tam nedal pivo a cíga , v pubu se sem tam na to v kecání , narazí , ti kluci co chodí pravidelně a jsou kuřáci , měsíčně 7 000,- a to je bez jídla a nějakejch tyčinek či samožerek k pivču , jen 4 piva, 20 cíg a semo tamo štamperdle;-D

0/−1
13.12.2016 10:33

D38u25š15a26n 14M17a62t12o84u65š28e85k 7353820870625

2 ne 1,5 ano,tv +internet+2.paušál

0/−1
13.12.2016 13:00

R46o30s70t15i88s28l43a85v 95C98a14h96a 8655171690322

Chcete rict, ze na jednom pausalu soukromeho mobilu provolate jeden a pul litru?8-o8-o8-o

+1/0
13.12.2016 13:53

D92u22š25a38n 61M25a62t65o84u84š88e48k 7923630140915

ach jo,o2 tv 550, nic moc internet 500,2x paušál 2*200

standardní platba za domácnost

0/0
14.12.2016 15:17

R60o59s13t43i67s41l61a20v 80C28a30h15a 8125641460772

Ale ja v tom svem SIPU uz TV a internet mam. Takze se lisite pouze o 2x200

0/0
14.12.2016 15:20

L95a94d92i22s66l58a11v 31C66e14n29d14e38l94í92n 8424934211455

nové auto je cca 300 000 -400 000 a kupuje se v 90% na úvěr či leasing,staré je levné, to beru, ale s rizikem , že za rok nepojede , nebo oprava bude stát desetitisíce a provoz,

pojištení, gumy zimní a letní, přezutí a úschova gum, nafta, olej, kapalina do ostřikovačů, a potom to jde výfuk, baterie, stěrače,žárovečky, opravy, servis, doplnění chladiva, výměna oleje, atd.;-D

0/−1
13.12.2016 10:24

R15o13s35t64i60s60l15a57v 42C94a57h62a 8295471210522

Kupovat auto na domaci pouziti na uver je blbost, spoctete si, kolik to stoji navic.

Stare auto Vas vyjde cele klidne uplne stejne, jako kdyz budete mit nove auto a spocitate si amortizaci na rok. Takze kdyz po roce odejde, tak se nic nedeje.

Gumy navic se snad kupuji jen jedny, jedny jsou uz na aute v dobe koupe. Prezouvam si sam, sam si uskladnuju. Vyfuk jsem nemenil i kdyz mam 13 let stare auto. Baterii jednou. Pisete marginalie, ktere se Vas u noveho auta vesmes netykaji.

+1/0
13.12.2016 10:58

J96a69n 90D35r11t58i80n75a 4622216573807

Rekl bych ze staci delat poradnou praci - a k te maji dnesni mladi neprosto neskutecne prilezitosti. Zajedte si na jakykoliv trh pracovni prilezitosti pro absolventy technickych vysokych skol. Pak ty pocty budou (po nejake snesitelne dlouhe dobe) asi takovehle, K te hypotece - taky jsem ji mel, ale splatil jsem ji za pet let ( a to I s vydridusskym 25% penale za predcasnou splatku)

rodina 2+4

Prijem median cisteho - ve slusne spolecnosti se plat neuvadi

Hypoteka - 0 (bydleni ve vlastnim)

Bydleni provoz 4000

Auto (300kkc) bez leasingu - pri zivotnosti 10 let pocitejme 3000

Auto provoz 3000

jidlo 120000

dovolena, penize pro deti, obleceni podle - podle moznosti, ale bez problemu

Plat je zalezitosti dohody zamestnance a firmy.

+1/0
13.12.2016 9:31

V84l35a87d20i89m29í40r 73H69r40u41b61ý 4607113684369

Správně, pane Cendelíne. Průměrná mzda nejméně 50 tisíc, minimální dvacet. Ovšem musíte počítat s tím, že pak bude kilo chleba za padesát a čtvrtka másla za sto. To je ekonomická zákonitost. Všimněte si: už to začalo - vláda přidává a ceny (prý "konečně") rostou.

+2/0
13.12.2016 10:38

R19o50s10t65i27s52l94a71v 13C85a43h56a 8315581110482

Ty ceny, ktere uvadite, jsou v podstate komancske ceny prepocitane pres prumerne mzdy tehdy a dnes.

0/−1
13.12.2016 11:00

R12o34s71t16i16s47l72a10v 17C47a81h66a 8385391730982

Vidim, ze mam minus, tak vysvetleni. Maslo za komancu 10, chleba 4.2, prumerny plat cca 3000. Dnes prumerny plat cca 27000. Prenasobeno pres rust mezd deviti: maslo 90, chleb 37.8

+1/0
13.12.2016 13:33



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.